موقع بلدة عجور ( بنت فلسطين )

أمور مهمة يجب الانتباه إليها عند تحضير الحناء لشعرك ...Important things must be drawn to it when you prepare henna for your hair

اذهب الى الأسفل

أمور مهمة يجب الانتباه إليها عند تحضير الحناء لشعرك ...Important things must be drawn to it when you prepare henna for your hair

مُساهمة من طرف جميل العرباتي في السبت مايو 05, 2012 12:54 pm


أمور مهمة يجب الانتباه إليها عند تحضير الحناء لشعرك

الحناء أو الحنة شجرة معمرة متساقطة الاوراق، من موسم لآخر قد يصل علوها أحيانآ إلى زهاء سبعة أمتار، موطنها الأصلي مصر القديمة وبلاد فارس، الحناء من النباتات التى كثر استعمالها عند قدماء المصريين.

ويوجد منها اصناف كثيرة مثل البلدى، الشامي، البغدادي، الشائكة والحناء البلدي هى أغنى الانواع بالمواد الملونة.

لتحصلي على النتيجة الجيده بدون تعب ومشاكل من الممكن أن تتعرضي إليها اتبعي النصائح التالية:

1-يجب أن يكون الشعر نظيفا حتى تتخلصي من أي تأثير للغبار والأتربة على شعرك وأيضا للتخلص من أي تأثير للزيوت على شعرك كي تحصلي علي النتيجة التي ترعبينها وتستفيد فروة شعرك استفادة تامة من الحنة ويكتسب شعرك اللون المطلوب.

2-لا تدعي الحنة على شعرك أكُر من 4 إلى 6 ساعات كي لا تجفف على شعرك أكثر من اللازم وبالتالي يتعرض شعرك إلى التقصف عند غسله.

3- حتى تضمني أنك ستضعي الحنة بطريقة متساوية يجب أن تقسمي شعرك قسمين أو أربعة أقسام.

4-احرصي على وضع الحناء من جذور فروة الرأس وصولا إلى الأطراف، وأيضا ضعي الحنة على شعرك بمقدار ملعقتين في وسط رأسك وبعد ذلك دلكيها بأصابع يدك.

5 - بعد ذلك ارفعي خصلة من شعرك بواسطة أصابع يدك الشمال وضعي فيها بواسطة المعلقة قليلاً من الحنة ودلكي بها فروة رأسك، ثم أكملي على باقي الخصلات بنفس الطريقة لغاية ما تغطي الحنة منطقة الرأس كلها.

6- سرحي شعرك باستخدام أصابع يديكِ حتي تتأكدي أن الحنة غطت جميع جذور شعرك.

7- يمكنك أيضا أن تميلي رأسك للأمام لتضعيي الحنة على نهاية رأسك ودلكيها جيداً.

8- لفي شعرك على رأسك على شكل طاقية ودلكي الشعر بيدك حتى يتشبع الشعر جيداً بالحنة.

9- غطي شعرك ببونيه للشعر وأتركيه لمدة ساعة حتى تتفاعل الحنة مع شعرك وثم أخلعي البونيه من على شعرك كي تسمحي للهواء أن يجفف الحناء الموجودة على شعرك.

10- لاتنسي وضع قطعة من القطن حول البونيه في المناطقة الآتية: جبهة رأسك من الأمام وخلف الأذنين وعلى منطقة الرقبة من الخلف حتى لا يتسرب سائل الحنة إلى الملابس أو إلى جلد الجسم ويغير لونه.

11-بعد ذلك دعي الحنة لمدة لاتزيد عن 6 ساعات.

12- بعد مرور الوقت الذي ترغبينه يمكنكي أن تغسلي شعرك جيدا تحت ماء جار مع تدليك لفروة الرأس جيدا للتخلص من جميع ذرات الحناء وبعد ذلك اغسليه.

13- لايفضل استخدام الشامبو أثناء غسيل شعرك من الحنة واكتفي فقط بغسله بالبلسم ومن ثم يمكنك غسله بالشامبو حتي يثبت لون الحناء بشعرك.

14- استخدمي مشطا ذا أسنان واسعة لتسريح شعرك حتى تتأكدي من عدم وجود أي بقايا للحنة على شعرك.

15- لا تقومي بعمل حمام زيت لشعرك في نفس اليوم الذي عملتِ فيه الحنة لكن اتركيه لليوم التالي واعلمي انه من الضروري جدا لأصحاب الشعر الجاف أن يعملوا حمام الزيت في اليوم التالي،كما ان أفضل الزيوت المستخدمة في عمل حمام الزيت بعد الحنة هو زيت جوز الهند.

16- انتبهي للمقادير... مقدار الماء الساخن الذي ستستعمليه يجب أن يكون مقدارا مناسبا لجعل خليط الحنة متماسكا.

17- أيضا عندما تضعي الحناء على شعرك لا تمسكي الحنة بيدك و يفضل أن تستخدمي قفازا من البلاستيك و ذلك حتى لا يتغير لون يدك.

18- إذا كان شعرك جافا، من الأفضل أن تقللي من كمية الخل اللتي ستضيفيها إلى الحناء، يكفي ملعقة واحدة من الخل وأضيفي 3 ملاعلق من زيت الذرة.

19- إذا أردتي تثبيت لون الحناء على شعرك لفترة أطول يمكنك أن تغلي قشور البرتقال والليمون مع الماء الساخن المستخدم في العجن.

20- هناك مشكلة قد تقابلك بعد أن تنتهي من عمل الحناء وهي أن لون الحنة لا يظهر في شعرك وهذا الأمر ممكن أن يحدث إذا كان لون شعرك غامقا... لكن إنتِ بإمكانك أن تقومي بتفتيح شعرك باستخدام الليمون وهذا عن طريق شطف شعرك بالليمون المركز وبعد ذلك أغسلي شعرك بالماء الفاتر.. وعندما يفتح.. استخدمي الحناء سترين النتيجة بنفسك.. لكن أحذري إن كان لون شعرك جافا لا تقومي بعملية التفتيح هذه.



Important things must be drawn to it when you prepare henna for your hair



Henna or henna tree Deciduous perennial, from season to last up to a height sometimes about seven meters, native to ancient Egypt and Persia, from the henna plant, which most often used when the ancient Egyptians.

And there are many varieties, such as municipal, Shami, al-Baghdadi, thorny, henna is the richest municipal types colored materials.

To get the good result without fatigue, and problems could be exposing yourself to Follow the following tips:

1 - Hair must be clean to rid yourself of any effect of the dust and dirt on your hair and also to get rid of any effect of the oils on your hair to get the result that Trobeinha your hair and scalp benefit from full use henna your hair, and acquires the desired color.

2 - Do not let henna on your hair acres of 4 to 6 hours so as not to dry your hair too much and therefore subject to embrittlement when your hair washed.

3 - until you Tdmna Stdaa henna equally Tksma your hair must be two or four sections.

4 - Make sure you put henna on the scalp from the roots up to the parties, and also put henna on your hair by two tablespoons in the center of your head and then Dlkiha fingers of your hand.

5 - then put your lock of your hair by the fingers of your hand and put the north by the pending bit of the henna and massage your scalp, then Okmla the rest of the wisps in the same way up to cover a henna head area as a whole.

6 - Sarha your hair using the fingers of your hands so make sure that the henna covered all the roots of your hair.

7 - You can also Tmila your head forward to the end of Tdaaa henna on your head and Dlkiha well.

8 - for in your hair on your head in the form of cap and massage the hair with your hand until well saturated hair with henna.

9 - Cover your hair Bbonyh hair and leave for an hour to interact with henna your hair and then from the Punic Strip off to allow your hair to air dry the henna on your hair.

10 - forget to put a piece of cotton around the Punic Almnatqh in the following, the front of your head from the front and behind the ears and neck area from the back so as not to spill liquid henna to clothing or skin to the body and alter its color.

11 - then called henna for a period of not more than 6 hours.

12 - after the passage of time Trgbinh Amkinka to wash your hair well under running water with a massage of the scalp well to get rid of all the atoms of henna and then wash.

13 - does not favor the use of shampoo while washing your hair from henna and contented himself with only Balbsam wash and then you can prove even shampooing your hair the color of henna.

14 - Use a comb teeth and wide to lay off your hair so make sure of the absence of any residue on your hair for Hannah.

15 - No Valuation work of the bath oil to your hair the same day that you worked henna but leave it for the next day and remember that it is very important to the owners of dry hair to work the oil bath the next day, and the best oils used in the work of the oil bath after the henna is coconut oil .

16 - Be aware of the amounts ... Amount of hot water which Ststamelih amount should be appropriate to make the henna mixture together.

17 - also when you put your henna on your hair does not hold my hand henna and preferably used a plastic glove and so does not change the color of your hand.

18 - If your hair is dry, it is better to Tqlli the amount of vinegar to henna which Stadhafaha, just one tablespoon of vinegar and add 3 Mlaalq of corn oil.

19 - If you d install the color of henna on your hair for a longer period, you can boil the orange peel and lemon with hot water used in the kneading.

20 - there is a problem may Tkablk after the end of the work of henna is that the color of henna does not appear in your hair and this could happen if the color of your hair dark ... But you can whiten your hair to get up using a lemon and this by rinsing your hair with lemon center and then wash your hair with warm water .. And when it opens .. Use henna you will see the result yourself .. But beware that the color of your hair does not dry Valuation Brightening this process.
avatar
جميل العرباتي
المدير العام
المدير العام

عدد الرسائل : 1650
الموقع : www.ajoory.com
علم الدول :
حترامك لقوانين المنتدى :
تاريخ التسجيل : 05/04/2008

http://www.ajoory.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى